Які правові норми необхідно вивчити власникам інтернет-магазинів із запитань платників:

03.03.17

Електронна комерція набирає обертів як у світі, так і в Україні. Онлайн-продавцям слід його знати, аби мінімізувати ризики.

Обов’язкова реєстрація

Сьогодні більшість інтернет-магазинів провадять діяльність, не реєструючись як суб’єкти господарювання. Проте Закон «Про електронну комерцію» від 3.09.2015 №675-VIIIпередбачає, що його дія поширюється на суб’єктів підприємницької діяльності. Тому, аби укладати електронні договори, тобто щось продавати через Інтернет, необхідна реєстрація.

Отже, он-лайн-магазини є суб’єктами господарювання й підпадають під дію загальних положень нормативно-правових актів. Також вони мають відповідати в разі недотримання правил. Змінами до Кодексу про адміністративні правопорушення (ст.164) встановлено: якщо магазин провадить діяльність без реєстрації СПД, на нього накладається штраф у розмірі 17—34 тис. грн. А за повторне порушення стягнення зростає до 51 тис. грн. з конфіскацією товару та отриманих за нього грошей.

Закон про електронну комерцію також визначає основні вимоги до інтернет-магазину. Так, на сайті повинні бути вказані: назва юрособи або ім’я фізособи-підприємця, адреса (місце реєстрації ФОП), адреса електронної пошти, ідентифікаційний код (юрособи чи ФОП). Якщо діяльність передбачає наявність ліцензії (наприклад, останнім часом інтернет-магазини почали торгувати ліками тощо), то мають бути розміщені дані про неї. Крім того, має бути детальна інформація про ціну товару та вартість доставки. Ці відомості також повинні міститися під час електронних розсилок.

Такі вимоги не формальність. Адже п.7 ст.23 закону «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 №1023-XII передбачає відповідальність за відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця (у випадках, визначених законом «Про електронну комерцію»).

 

Тульчинське відділення Немирівської ОДПІ

Повернутись