Ще раз про податкові знижки або повернення грошей з бюджету

11.10.17

Громадяни України, які в попередньому році офіційно працювали, сплачували податки(зокрема ПДФО)та понесли витрати, мають можливість скористатися правом на податкову знижку. Такі платники можуть повернути з бюджету суму витрачених коштів, але не більше ніж 18%.

Які витрати повертають з бюджету?

1. Вартість навчання в середньо-спеціальному або вищому навчальному закладі.

Навчальним закладом може бути не тільки інститут (університет, академія), а і технікум, коледж чи будь-який інший навчальний заклад, де можна отримати професійну освіту. При цьому не важливо, яка форма навчання: заочна, денна, вечірня або дистанційна.

Платити за навчання можна як за себе, так і за члена сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік, дружина, діти), який не має самостійних доходів.

2. Сума відсотків, сплачена банку за іпотечним кредитом.

Витрати, пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, можна включати в знижку не на весь термін, на який взято кредит, а тільки протягом перших 10 років.

При цьому площа житла, купленого в кредит, повинна бути не більше 100 квадратних метрів. Якщо площа більше 100 квадратів – сума відсотків просто перераховується пропорційно площі і в знижку відносяться тільки відсотки, які припадають на 100 квадратних метрів.

3. Вартість переобладнання автомобіля на використання в якості палива стисненого або скрапленого газу (а також біоетанолу, біодизелю та інших видів біопалива).

Автомобіль повинен належати вам на правах власності, а не бути «купленим за дорученням».

4. Гроші, сплачені закладам охорони здоров’я за платні послуги з лікування як самого платника податків, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення.

Закладом охорони здоров’я вважається юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Таким чином, основним критерієм у визначенні закладу охорони здоров’я є наявність ліцензії на надання медичних послуг.

З цього пункту є і винятки. До податкової знижки не включається вартість:

- косметичного лікування або косметичної хірургії, включаючи косметичне протезування, не пов’язаних з медичними показаннями, водолікування та геліотерапії, не пов’язаних з лікуванням хронічних захворювань;

- протезування зубів з використанням дорогоцінних металів, порцеляни та гальванопластики;

- абортів (крім абортів, які проводяться за медичними показаннями або коли вагітність стала наслідком зґвалтування);

- операцій по зміні статі;

- лікування венеричних захворювань (крім СНІДу та венеричних захворювань, причиною яких є побутове зараження або зґвалтування);

- лікування тютюнової чи алкогольної залежності;

5. Придбання медикаментів як для себе, так і для родичів першого ступеня спорідненості.

Куплені медикаменти повинні входити до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 №333

6. Сума коштів, сплачених інвалідом на користь протезно-ортопедичних підприємств, реабілітаційних установ для компенсації вартості платних послуг з реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації, наданих такому платнику податку або його дитині-інваліду у розмірах, що не перекриваються виплатами з фондів загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.

7. Сума витрат на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених страховику – резиденту, недержавному пенсійному фонду,банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення.

8. Сума коштів або вартість майна, переданих у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ.

Сума внесків або вартість майна не повинна перевищувати 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

9. Вартість витрат на будівництво або купівлю житла за програмою «доступне житло», в тому числі грошові кошти, витрачені на погашення іпотечного кредиту, отриманого на ці цілі, та процентів за таким кредитом.

10. Сума витрат платника податку на:

- оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством (не більше суми, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік);

- оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита.

Щоб скористатися таким правом необхідно:

1. Отримувати заробітну плату, з якої утримується та перераховується до бюджету податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).

2. Подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи у фіскальну службу за місцем проживання (прописки).

Декларацію можна подати до 31 грудня наступного за звітним роком, тобто до 31 грудня включно 2017 року.

3. Копії документів, що підтверджують Ваші витрати.

4. Рахунок (картковий) на який казначейство зможе перерахувати гроші з бюджету.

Гроші зобов’язані повернути протягом 60 днів після того, як здали декларацію.

Декларацію краще заповнювати у двох примірниках і попросити податкову поставити на Вашому екземплярі відмітку про те, що вони її отримали.

Які необхідні документи?

Документами, що підтверджують понесені витрати у звітному році і, відповідно, право на податкову знижку, буде договір, а також платіжні або розрахункові документи, такі як квитанції, фіскальні або товарні чеки, корінці від прибуткових касових ордерів. довідку про отримані у звітному році доходи та документи, що підтверджують ступінь споріднення (паспорт,інд номер, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо).

Основна вимога до цих документів:

1) вони повинні ідентифікувати продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача) – це означає, що там має бути як назва того, хто продав вам товар або зробив послугу, так і його код, а також ваше прізвище і ваш індифікаційний код;

2) у них повинна бути відображена вартість товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Якщо в іпотечному договорі не виділена чітко сума відсотків, яку Ви повинні платити щомісяця, то Вам також знадобиться довідка з банку, в якій буде вказано, скільки відсотків ви заплатили за звітний рік з помісячною розбивкою.

Якщо мова йде про покупку ліків, то крім чеків з аптеки знадобляться рецепти, виписані лікарем і завірені його печаткою, та виписка з вашою картки або історії хвороби, з якої буде видно, що їх дійсно призначали.

При установці газового обладнання найкраще купувати і встановлювати його в одному і тому ж місці, а договір скласти таким чином, щоб вартість самого устаткування входила у вартість його установки.

Подаючи декларацію потрібно пам’ятати, що повернуть не більш, ніж Ви заплатили в бюджет ПДФО з вашої зарплати.Ви маєте право включати до витрат всі витрати, які понесли протягом року, а не тільки один якийсь вид.

За довідками можна звернутись у ЦОП Тульчинського відділення Немирівської ОДПІ (м.Тульчин,вул. Миколи Леонтовича,51, перший поверх, каб.№13 або вікно№ 2; 3), або за телефоном   (04335) 2-24-54.

Повернутись