Система електронного адміністрування ПДВ працює в звичайному режимі 24/7/365

14.07.15

Система електронного адміністрування ПДВ передбачає реєстрацію всіх податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Основними відмінностями функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість у вказані періоди є те, що з переходом системи на звичайний режим:

 - реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється із застосуванням обмеження сумою, визначеною за формулою відповідно до пункту 200¹.3 статті 200¹ Кодексу (далі – формула);

 - застосовується штраф (у розмірі 10, 20,30,40 відсотків) суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, за порушення платниками податку встановлених термінів (15,30,60 і більше днів)  реєстрації податкових накладних, та розрахунків коригування до них в ЄРПН.

Таким чином, з 1 липня 2015 року податкові накладні/розрахунки коригування можуть бути зареєстровані в ЄРПН на суму „вхідного” ПДВ, зазначеного в отриманих податкових накладних та податку, сплаченого на митниці. У випадку недостатності цієї суми для забезпечення реєстрації платнику необхідно поповнити свій рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ на суму недостачі.

Система електронного адміністрування ПДВ працює  в режимі 24/7/365 (без перерв на святкові та вихідні дні) та забезпечує в розрізі платників податку автоматичний розрахунок суми по формулі.

Для уникнення відволікання обігових коштів платників ПДВ передбачено збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі (формули):

 - 1 липня 2015 року – на суму середньомісячного розміру податку, задекларованого та погашеного платником до бюджету протягом попередніх 12 місяців (так званий „овердрафт”);

 - протягом тестового періоду (та в подальшому) – за бажанням платника на суму від’ємного значення, яке виникло за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року;

-до 10 липня 2015 року – на суму надміру зарахованих до бюджету коштів станом на 1 липня 2015 року.

Необхідність перевірки стану рахунку перед реєстрацією податкових накладних

Перш, ніж зареєструвати податкову накладну платнику ПДВ варто перевірити стан свого рахунку. Це можна зробити, надіславши до ДФС запит  на отримання інформації щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати ПН/РК до податкових накладних. За результатами запиту платник отримає витяг зі станом рахунку за період сплати ПДВ з 1 січня 2015 р. до дати запиту.

У разі наявності непогашених податкових зобов’язань і від’ємного значення суми платник не зможе зареєструвати податкову накладну, тому краще перевірити стан рахунку заздалегідь.

Повернутись