Мобілізувати зусилля - наповнити бюджет

29.08.14

21 серпня 2014 року відбулася 27 сесія Тульчинської районної ради 6 скликання, на якій було розглянуто одне з головних питань “Про хід виконання Комплексної програми мобілізації зусиль органів місцевого самоврядування, Немирівської об’єднаної державної податкової інспекції, інших служб по забезпеченню надходжень до бюджетів усіх рівнів на 2012-2017 роки”. З доповіддю виступила заступник начальника - начальник Тульчинського відділення Немирівської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Вінницькій області Лілія Пастушенко.

Доповідач акцентувала увагу присутніх на таких основних моментах:

- Протягом січня-липня 2014 року до Зведеного бюджету України по району надійшло 59693,9 тис. грн., порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшено на 7019,4 тис. грн., або на 13,3%. До загального фонду державного бюджету у січні-липні 2014 року надійшло 10900,2 тис. грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження до загального фонду державного бюджету зменшено на 3043,9 тис.грн., або на 21,8%.

Зменшення збору податків та платежів до Державного бюджету в звітному періоді поточного року в порівнянні з відповідним періодом минулого року пояснюється збільшенням суми витрат на реалізовану продукцію (подорожчання електроенергії, вартості паливно-мастильних матеріалів, зростання закупівельних цін на сировину), а також зменшенням суми сплати авансових внесків по податку на прибуток бюджетоутворюючим платником району ТОВ"Тера Фуд".

До загального фонду місцевого бюджету за цей період надійшло 29271,3 тис.грн. Надходження до загального фонду місцевого бюджету у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшено на 1775,4 тис.грн., або на 6,5 %.

У розрізі основних податків надходження до державного бюджету за січень-липень 2014 року склали:по податку на прибуток - 4739,0 тис.грн. (порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зменшилися на 3619,0 тис. грн., або на 43,3%.); по платі за спеціальне використання лісових ресурсів - 355,6 тис. грн. (надходження збільшено на 172,9 тис. грн., або на 94,7%); по платі за спеціальне використання води - 40,2 тис. грн. (надходження збільшилися на 8,4 тис.грн., або 26,2%); по податку на додану вартість - 4332,5 тис. грн., (зменшилися на 258,9 тис. грн., або на 5,6%).

Зменшення збору по податку на додану вартість в звітному періоді поточного року у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року пояснюється зменшенням суми нарахувань по вказаному податку за рахунок зменшення обсягів поставок по підприємствах переробної та будівельної галузей, подорожчанням цін на сировину та енергоносії, збільшенням частки експортних операцій (які оподатковуються податком на додану вартість за нульовою ставкою) в сумі загальних обсягів продажу по бюджетоутворюючих підприємствах району.

Збір у розрізі основних податків по збору до місцевого бюджету за січень-липень 2014 року складає:по податку з доходів фізичних осіб -23922,9 тис. грн. (порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшено на 1641,3 тис. грн., або на 7,4%); по платі за спеціальне використання води - 40,2 тис. грн. (ріст до минулого року - 8,4 тис. грн.); по платі за використання лісових ресурсів - 408,7 тис. грн. (збільшено на 196,4 тис. грн.); по платі за землю - 4346,7 тис.грн. (надходження збільшилися на 159,5 тис. грн.); по єдиному податку - 3880,9 тис.грн., що перевищує надходження аналогічного періоду минулого року на 771,5 тис. грн.

Забезпечено надходження єдиного соціального внеску в січні-червні поточного року в сумі 81031,2 тис. грн., що перевищує надходження аналогічного періоду минулого року на 9667,4 тис.грн. та становить 109,78 % від доведеного планового завдання.

Станом на 1.08.2014 року на обліку у Тульчинському відділенні Немирівської ОДПІ перебуває 575 юридичних осіб та 3338 фізичних осіб. Із загальної кількості зареєстрованих СПД – фізичних осіб 44,7% (1492 чол.) працюють на спрощеній системі оподаткування, якими за сім місяців поточного року сплачено єдиного податку в сумі 3407,2 тис. грн., що перевищує відповідний показник минулого року на 619,0 тис.грн. (22,2%).

Відділом податкового аудиту постійно забезпечується виконання плану –графіка документальних перевірок юридичних осіб. При відборі підприємств для включення їх до плану графіка проводиться аналіз всіх наявних ризиків по підприємствах. За період з січня по липень 2014 р. працівниками відділу проведено 4 перевірки юридичних осіб, донараховано за актами документальних перевірок 1762,3 тис.грн., які сплачені до бюджету. За аналогічний період минулого року було проведено 17 перевірок, донараховано 1864,9 тис.грн. Крім того, проведеними камеральними перевірками з початку року встановлено 20 випадків несвоєчасного подання декларацій по податку на прибуток, податку на додану вартість та ін., в результаті застосовано штрафних санкцій на суму 8,6 тис.грн. Відділом оподаткування фізичних осіб проведено 4 документальних перевірки фізичних осіб - підприємців, донараховано - 73,4 тис. грн., сплачено - 73,4 тис. грн. Зменшено від’ємне значення по ПДВ на 61,0 тис.грн. За аналогічний період минулого року проведено З документальних перевірок фізичних осіб - підприємців, донараховано - 55,8 тис. грн., сплачено - 55,8 тис. грн. Зменшено від'ємне значення по ПДВ на 300,1 тис.грн. Також проведено 109 перевірокфізичнихосіб-підприємціввзв’язкуізприпиненнямгосподарськоїдіяльності, за результатами донараховано 31,7 тис. грн., із них сплачено - 31,7 тис. грн. Прийнято податкових повідомлень-рішень та застосовано штрафних санкцій за несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску в сумі 80,1 тис.грн.

За звітний період ДПІ прийнято 441 декларацію від громадян – фізичних осіб, які задекларували свої доходи із різних джерел виплат на загальну суму 817,7 тис.грн. За аналогічний період минулого року прийнято 477 декларацій від громадян – фізичних осіб, які задекларували свої доходи із різних джерел виплат на загальну суму 785,8 тис. грн.

Станом на 1 серпня поточного року загальна сума податкового боргу до зведеного бюджету (з урахуванням податкового боргу платників, відносно яких порушено провадження у справі про банкрутство або прийнято рішення суду щодо призупинення стягнення) склала 5792,1 тис.грн. (на 1.08.2013 - 7604,6 тис.грн.) Найбільші суми податкового боргу обліковуються по податку на додану вартість (2673,6 тис. грн., або 46,2%.), податку на прибуток підприємств (2666,8 тис, грн., або 46,0%), податку з доходів фізичних осіб (213,8 тис. грн., або 3,7%), платі за землю (109,2 тис. грн., або 1,9 %), єдиному податку - (37,6 тис. грн., або 0,6%). Допустили податковий борг на 1.08.2014 року 6 підприємств – юридичних осіб. Податковий борг підприємців та фізичних осіб - 132,3 тис. грн. В порівнянні з 1.01.2014 року заборгованість зменшено на 1572,2 тис.грн. Порівняно з початком року зменшення податкового боргу досягнуто по: податку на додану вартість - 1192,1 тис.грн.; податку на доходи фізичних осіб - 227,9 тис. грн. Штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки - 49,9 тис.грн.

Протягом січня-липня поточного року за рахунок погашення податкового боргу до Зведеного бюджету надійшло 950,5тис.грн. Станом на 1.08.2014 року укладено угоди про розстрочення грошових зобов'язань: 9 угод на суму 711,0 тис.грн. з СГД - юридичними особами; - З угоди на суму 38,2 тис.грн. з СГД - фізичними особами.

У 2014 році за заявами органу Міндоходів справи про банкрутство суб’єктів господарювання не порушувались. Завершено справи про банкрутство ФОП Герасимов та ФОП Плаксій. В результаті списано безнадійного податкового боргу в сумі 1669,8 тис.грн.

Працівниками Тульчинського відділення Немирівської ОДПІ за січень-травень поточного року проведено 17 семінарів, з них 2 за участю представників філії ДП "СВЦ Міністерства доходів і зборів України" у Вінницькій області щодо вивчення внесених змін до податкового законодавства, 7 тематичних семінарів та 8 семінарів-практикумів з фізичними особами з питань заповнення та подання декларацій про доходи та майновий стан.

Проведено 7 зустрічей керівництва з представниками бізнесу. Крім того, у звітному періоді фахівцями відділення проведено у територіальних громадах району 16 зустрічей з громадськістю з питань декларування доходів, отриманих протягом 2013 року. Забезпечено проведення 17 сеансів телефонного зв'язку "гаряча лінія" з питань декларування (за аналогічний період минулого року - 23). Надано відповіді на 5 письмових запитів щодо практичного застосування норм податкового законодавства.

Щодо легалізації трудових відносин, виплати заробітної плати та зайнятості населення Тульчинське відділення Немирівської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Вінницькій області повідомляє:

Працівники беруть участь в обстеженні торговельних місць на ринках району, ТК "Європейський" ТД "Імперіал" та інших підприємств з метою перевірки використання найманих працівників. За результатами вжитих заходів залучено до оподаткування 28 найманих працівників, внаслідок чого надійшло до бюджету 6,2 тис. грн. податку з доходів фізичних осіб. Також залучено до державної реєстрації 24 осіб, внаслідок чого надійшло до бюджету 5,9 тис.грн. податків та платежів.

За результатами вжитих заходів по підвищенню рівня виплати зарплати підвищили рівень виплати зарплати такі підприємства : СФГ "Ранок", ТОВ "Чечель-біоленд", ФГ "Еліта-сад", ТОВ "Тульчинська друкарня", ТОВ "Шпиківський ДОЗ", СТ "Аліна", ПАТ "АТП- 10507", ПМП "Велс", СТ "Богдан", КП "Печерське", ПСК "Тульчинський ринок", СФГ "Лан", СТ "Кобзар", СТ "Дранка", ФГ "Катафот", ТОВ "Подолянка", ТОВ "БМП", СФГ "Господар", ТОВ "Перемога", СФГ "Вол", СТОВ "Суворовське", ФГ "Пролісок літа", КП "Шпиків", СТ "Володимир", СТ "Надія". Додаткові надходження за січень-липень поточного року по податку на доходи фізичних осіб складають 26,4тис.грн. (додатково 5,3 % від раніше нарахованих сум).

Створено "телефон довіри" для звернень громадян з питань легалізації тіньової зайнятості населення.

В обговоренні даного питання прийняли участь депутат районної ради Подоляк Ігор Васильович – начальник відділу Держземагенства у Тульчинському районі, голова постійної комісії районної ради Трач Микола Миколайович – директор СТОВ «Авангард» та Семенюк Василь Васильович – Крищинецький сільський голова.

Депутати розглянули низку інших питань порядку денного та прийняли відповідні рішення.

Повернутись