Усі фракції підтримали звіт голови обласної Ради Анатолія Олійника про роботу 2018 року

05.03.19

5 березня заступник голови Тульчинської районної ради Надія Григорьєва брала участь у 37 засіданні сесії обласної Ради, у ході якої депутати заслухали звіт голови обласної Ради Анатолія Олійника за 2018 рік. Відтак, проект рішення щодо звіту підтримали 61 обранець з 69 присутніх.

Анатолій Олійник поінформував присутніх про свою діяльність, про роботу найвищого самоврядного органу Вінниччини – обласної Ради та її виконавчого апарату за період з 1 січня по 31 грудня 2018 року.

– 30 січня на сайті Вінницької обласної Ради був розміщений проект рішення «Про звіт голови обласної Ради Олійника А.Д. за 2018 рік», – сказав у своєму виступі голова обласної Ради Анатолій Олійник.

– Більш детально зі звітом ви мали змогу ознайомитись під час обговорень на засіданнях постійних комісій та із надісланих сесійних матеріалів.

Тому зараз коротко зупинюсь на окремих аспектах моєї роботи та роботи обласної Ради.

Насамперед дякую усій вінницькій громаді та депутатам, які понад три роки тому довірили мені очолити найвищий самоврядний орган Вінниччини.

Зазначаю, голова обласної Ради є одночасно також і керівником виконавчого апарату обласної Ради. Маю низку посадових обов’язків, серед яких – організація роботи депутатського корпусу 7 скликання та виконання представницьких функцій Вінницької обласної Ради в області, в Україні та за кордоном.

На початку цього скликання у сесійній залі ми задекларували, що робота депутатського корпусу та виконавчого апарату базуватиметься на фундаментальних принципах – законності, демократичності, прозорості, гласності, колегіальності й контролю за виконанням рішень, які сприяли б ефективності виконання обласних програм, сесійної діяльності, роботи постійних комісій обласної Ради.

У 2016-2017 роках Рух «Чесно» та ГО «Прозорі ради» визнали Вінницьку обласну Раду найпрозорішою в Україні. Впродовж минулого року ми й надалі працювали в цьому ж напрямі.

При підготовці й розробці проектів рішень неухильно дотримуємось вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо їх оприлюднення за 20 робочих днів на офіційному сайті. Це дає можливість депутатам обласної Ради та громадськості завчасно ознайомитися із проектами рішення та довідковими матеріалами.

Сесії проводяться відкрито і гласно, із забезпеченням вільного доступу громадян.

Сесійна діяльність

2018 року проведено 8 пленарних засідань обласної Ради. У цій сесійній залі прийнято 165 рішень.

Прийняттю консолідованих рішень значною мірою сприяла робота дорадчого органу обласної Ради – її президії, яка попередньо розглядає і узгоджує проект порядку денного сесії. Протягом звітного періоду було проведено 3 засідання Президії обласної Ради, на яких розглянуто 230 питань.

–        Зі 165 прийнятих рішень – 68 питань комунальної власності, 49 – стосовно бюджету та обласних програм, решта – з питань депутатської діяльності, діяльності обласної Ради, виконання обласних програм, місцевого самоврядування, охорони здоров’я та соціального захисту, АПК і земельних відносин, а також екології.

Протягом 2018-го року ми прийняли 8 звернень до керівництва держави і вищих керівних органів, зокрема, з питань щодо:

•         Національного переліку лікарських засобів,

•         розподілу коштів екологічного податку,

•         збільшення бюджетних призначень з державного бюджету на фінансування територіальних органів,

•         підтримки агенцій регіонального розвитку,

•         методики встановлення ціни на газ,

•         реформування радіо та телебачення на Вінниччині, та інші.

За пропозицією депутатського корпусу оформлено 12 протокольних доручень, які знаходилися в роботі і на контролі обласної Ради.

Постійні комісії обласної Ради

Відповідно до статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування», основна діяльність депутатського корпусу – сесійна діяльність. Ця діяльність поділяється на пленарні засідання, а також на роботу постійних комісій.

Принциповим в організації роботи обласної Ради є дотримання вимоги Регламенту про те, що проекти рішень, які вносяться на розгляд пленарних засідань підлягають обов’язковому розгляду на засіданнях постійних комісій обласної Ради.

Тринадцятьма постійними комісіями обласної Ради проведено 109 засідань. На цих засіданнях було розглянуто 1314 питань різних напрямів.

Усі засідання постійних комісій обласної Ради відбуваються за принципом прозорості та гласності. На засідання запрошуються громадські активісти, члени громадських організацій, волонтери, експерти з різних сфер, представники громад Вінницької області, також завжди присутні засоби масової інформації.

В роботі комісій минулого року продовжилась практика виїзних засідань. Зокрема, там, де розглядались питання щодо роботи комунальних установ, організацій, питань щодо затвердження та контролю виконання фінансових планів, або здійснення контролю за роботою цих підприємств.

Кожне з питань, поданих до розгляду постійних комісій обласної Ради, депутатами поглиблено вивчається, проводяться обговорення, дискусії та за потреби проект рішення  повертається на доопрацювання.

Варто відзначити роботу комісій з питань бюджету, фінансів та обласних програм, а також з питань регулювання комунальної власності та приватизації обласної Ради, які активно працювали протягом року, провели найбільше засідань, розглянувши майже 8 сотень питань.

У практиці роботи постійної комісії з питань бюджету, фінансів та обласних програм – активна співпраця з головними розпорядниками коштів обласного бюджету, департаментами та управліннями облдержадміністрації, зокрема, щодо ефективного та доцільного використання коштів обласного бюджету. Також комісія долучається до вирішення питань соціально-незахищених верств населення.

Члени постійної комісії з питань регулювання комунальної власності та приватизації неодноразово виїжджали на об’єкти комунальної власності з метою перевірки стану майна, яке передбачалось надати в оренду, або передати на інші об’єкти. Завдяки послідовній роботі комісії відбулося наповнення бюджету області шляхом збільшення орендних ставок для орендарів.

Активно також працювала минулого року і постійна комісія обласної Ради з питань освіти, культури, сім’ї та молоді, спорту і туризму, духовності та історичної спадщини, яка внесла зміни в низку комплексних обласних програм. Зокрема, до Обласної комплексної програми підтримки сім’ї, запобігання домашньому насильству, забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків й попередження торгівлі людьми на період до 2021 року. Завдяки цій програмі у Вінницькій області 2018 року відкрито найбільший в Україні притулок для жінок та матерів з дітьми, які постраждали від домашнього насилля.

Минулого року за ініціативи постійної комісії з питань учасників АТО, бойових дій, Революції гідності, волонтерського руху та зв’язків з громадськістю виплачено по 60 тис. грн 12 сім’ям  загиблих (померлих) осіб, які брали участь в антитерористичній операції на суму 720 тис. грн та по 20 тис. грн – 21 особі, які отримали травми, поранення, контузії, каліцтва на суму 420 тис. грн одноразової матеріальної допомоги.

Обласна Рада є також однією із перших в Україні щодо прийняття фінансової підтримки учасників антитерористичної операції, Операції об’єднаних сил та їхніх дітей. Така одноразова компенсаційна виплата за навчання надається студентам усіх навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації з обласного бюджету. 233 особи отримали 2млн 353 тисячі компенсаційних виплат.

Особливу увагу постійної комісії з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, євроінтеграції, міжнародного та міжрегіонального співробітництва було зосереджено на розгляді змін до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області та на підготовці до 15-го Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад.

Комісія з питань охорони здоров’я та зайнятості населення протягом року ґрунтовно займалася питанням реформування медичної галузі. У нас були і звернення, і громадські слухання, неодноразові обговорення і в сесійній залі. Цей процес пройшов також в кожному з районів області. На сьогодні первинна ланка ефективно працює. 2019 рік є роком реформування вторинної ланки та початком змін на третинному рівні медичної галузі. Завдяки прийнятим рішенням, маємо можливість перетворювати медичні заклади нашої області в некомерційні комунальні медичні підприємства.

2018 рік – останній рік, коли відбувалося роздержавлення комунальних засобів масової інформації. Постійною комісією з питань свободи слова, інформаційного простору та реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації проводилась робота зі збереження та підтримки колективів цих ЗМІ.

Постійною комісією з питань законності, боротьби з корупцією, люстрації, регламенту та депутатської діяльності розглядалися «безпекові питання», а також питання щодо діяльності депутатського корпусу.

Постійною комісією з питань охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та раціонального використання надр розглядалися питання щодо права визнання об’єктів природно-заповідного фонду ботанічними заказниками на території сільських, селищних рад. Також комісія виїжджала на сміттєзвалища та сміттєсортувальні станції, вивчаючи проблеми на місцях.

Постійна комісія з питань житлово-комунального господарства, енергоефективності та енергозбереження минулого року внесла низку слушних та інноваційних пропозицій. Зокрема, щодо якості водопостачання в області, а також про необхідність оприлюднення звітності на офіційних веб-сайтах комунальних організацій.

Такі приклади плідної роботи постійних комісій можна ще продовжувати.

Тож, завдяки конструктивній, плідній та консолідованій роботі тринадцяти постійних комісій були прийняті в цій залі рішення, завдяки яким:

•         Минулого року відбулося відкриття хірургічного корпусу Вінницької обласної клінічної лікарні ім. М.І. Пирогова після, майже, 30-річного будівництва. Наразі продовжується оснащення медичним обладнанням цього корпусу.

Дякую своїм колегам-депутатам, які в сесійній залі майже всі одноголосно завжди підтримують питання, що стосуються медицини.

•         Депутати підтримали також рішення про створення комунального закладу «Обласний молодіжний центр «Квадрат». Вже сьогодні центр користується широкою популярністю як майданчик для навчання, розвитку та відпочинку не лише молоді. Наразі в закладі заплановані заходи на два місяці заздалегідь.

•         Сьогодні в області маємо напрацьовану систему поводження з твердими побутовими відходами. Розпочали роботу регіональні пункту прийому та сортування сміття в Іллінцях, Козятині, Хмільнику, Калинівці та Бару). На кінець 2018 року роздільний збір запроваджено у 74 населених пунктах області, що вдвічі більше, ніж 2017-го року.

•         Рішенням обласної Ради до Вінницького будинку-інтернату геріатричного профілю було приєднано Вороновицький психоневрологічний інтернат, а сам заклад перейменовано в «Обласний пансіонат для осіб з інвалідністю та осіб похилого віку»  з філією у Вороновиці.

Завдяки економії коштів у пансіонаті здійснено комплекс ремонтних робіт та придбано обладнання для розширення спектру реабілітаційних послуг. Зокрема, функціонує кімната розвантаження, кабінети масажних процедур та лікувальної фізкультури, «сольова кімната», а також для підопічних закладу готують кисневі коктейлі.

•         Покращення рівня надання медичних послуг відчули пацієнти Подільського регіонального центру онкології. Минулого року в рамках обласних програм «Боротьба з онкологічними захворюваннями на період 2017-2021 роки» та «Майбутнє Вінниччини в збереженні здоров'я громадян» на 2016-2020 роки обласною Радою ухвалено рішення і виділено з обласного бюджету 2 млн 180,1 тис. грн на реконструкцію урологічного відділення.

•         Профінансовано також оновлення відділення для лікування хворих на хіміорезистентний туберкульоз Вінницького обласного спеціалізованого територіального медичного об’єднання «Фтизіатрія». Реконструкція цього підрозділу проведена в рамках виконання Обласної програми протидії захворюванню на туберкульоз. З обласного бюджету на виконання робіт виділено 2,4 млн грн.

•         Депутати обласної Ради прийняли рішення і щодо будівлі на розі вулиць вул. Соборна, 74 та Театральна, 16, яка включена до переліку об’єктів для приватизації через фонд держаного майна.

•         Також одну із історичних та архітектурних пам’яток міста приміщення готелю «Савой» було передано у державну власність. Після реконструкції будівлі повернуто первозданний вигляд. Тепер у будівлі працює Сьомий апеляційний адміністративний суд, який має під своєю юрисдикцією чотири області.

Стратегія та Обласні програми

Серед головних завдань 2018 року залишалися – наповнення бюджету, виплата зарплат та пенсій, вирішення соціально-економічних питань шляхом ухвалення цілої низки ефективних обласних програм, які сприяли і сприятимуть сталому розвитку Вінниччини, та здійснення контролю за їхнім виконанням.

Серед діючих програм, які визначають розвиток області, є, в першу чергу, Стратегія збалансованого регіонального розвитку Вінницької області на період до 2020 року та низка обласних програм.

Минулого року прийнято 15 нових та завершили свою дію 11 обласних програм.

Минулого року 37 із 53 обласних програм були профінансовані на суму понад 1 млрд 102 млн грн. До порівняння – 2017 року – на 569 млн.

Зокрема, 2018 року 691 млн витрачено на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг. На галузь охорони здоров’я та соціального захисту – майже 132 млн грн.

В рамках виконання обласної Програми підвищення енергоефективності  та зменшення споживання енергоресурсів  у Вінницькій області на 2017-2022 роки:

•         Розпочата робота з проведення енергетичних аудитів будівель бюджетних установ, зокрема медичних закладів. В 50 із них 2018-го проведені ці роботи й продовжуватимуться і цьогоріч.

•         Розпочата робота зі створення нових ОСББ, що дасть можливість отримати компенсацію відсоткової ставки за «теплими кредитами» та низку інших можливостей щодо енергоефективних заходів.

Важливим напрямом роботи обласної Ради є ухвалення рішення про обласний бюджет та внесення змін до нього протягом року. Рішення про обласний бюджет на 2018 рік було ухвалено завчасно й відповідно до норм Бюджетного кодексу України, що сприяло в плановому режимі розпочати фінансування соціально-культурної сфери області.

До обласного бюджету  минулого року надійшло власних і закріплених доходів у сумі 1 757,0 млн грн, що складає 120,9% до плану на рік з врахуванням змін (було заплановано 1453,9 млн грн). Порівняно з 2017 роком надходження доходів обласного бюджету зменшились на 163,1 млн грн, або на 8,5%. Забезпечено в повному обсязі фінансування захищених статей бюджету, зокрема, повнота та своєчасність виплати заробітної плати з нарахуваннями, розрахунків за спожиті енергоносії.

Підтримка учасників АТО/ООС

Завдяки Обласній комплексній цільовій програмі підтримки учасників антитерористичної операції та членів їхніх сімей реалізується комплекс взаємопов’язаних заходів, що спрямовані на їхню психологічну реабілітацію, соціальну та професійну адаптацію. Ще одним важливим заходом програми є патріотичне виховання молодого покоління, організація зустрічей дітей, учнівської та студентської молоді з учасниками антитерористичної операції.

Регуляторна діяльність

Реалізація державної регуляторної політики покладена на постійну комісію обласної Ради з питань розвитку промисловості і підприємництва, інвестиційної та регуляторної політики. Нам потрібно постійно контролювати та здійснювати відповідні заходи щодо збереження та підвищення ефективності використання комунального майна обласної Ради. До того ж, завершується процедура аналізу регуляторного впливу з питання затвердження правил користування маломірними (малими) суднами на водних об’єктах Вінницької області.

Управління комунальної власності

Ще один важливий напрям роботи – збереження та підвищення ефективності обласної комунальної власності.

Хочу зазначити, що 2018 року зросла майже на мільйон гривень орендна плата від майна спільної власності територіальних громад, яке здається у найм різним суб’єктам.

З метою удосконалення системи управління комунальною власністю 2018 року прийнято рішення про створення у складі виконавчого апарату обласної Ради управління з питань комунальної власності. Був оголошений конкурс. Наразі це питання в роботі.

Наступним нашим кроком буде реорганізація існуючого управління в комунальне підприємство для здійснення господарської діяльності, щоб потім це підприємство мало можливість брати участь у тендерах, в освоєнні коштів Державного фонду регіонального розвитку, субвенцій на соціально-економічний розвиток. Все це робиться для того, аби підтримувати комунальне майно обласної Ради в належному стані.

Конкурсний відбір

Протягом 2018-го року продовжилась робота щодо зміцнення кадрового потенціалу наших комунальних закладів, зокрема, і через прозорий конкурсний відбір кандидатів на посади керівників об’єктів спільної власності територіальних громад Вінницької області.

Такий механізм конкурсного відбору підтвердив свою дієвість. Аналіз роботи керівників, які пройшли конкурсний відбір, свідчить про позитивні та успішні результати їхньої роботи.

Відтак, минулого року проведено 11 конкурсів, призначено 10 керівників, переукладено контракти з 5 керівниками. Після ухвалення рішення сесії практикуємо представлення керівників перед трудовими колективами, обговорення перспектив розвитку закладів.

Агенція регіонального розвитку Вінницької області

Хочу нагадати, що Вінницька обласна Рада однією з перших в Україні ухвалила рішення про утворення Агенції регіонального розвитку задля забезпечення розвитку регіону, залучення інвестицій та налагодження співпраці з донорськими організаціями.

2018 року нами були подані до Верховної Ради та Кабінету Міністрів України пропозиції щодо зміни законодавства в питаннях регіонального розвитку, зокрема щодо функціонування Агенції регіонального розвитку Вінницької області.

Разом з тим, хочу зазначити, що навіть за незначного фінансування нашій Агенції вдалося провести минулого року 35 заходів за участі майже 2500 тисяч учасників, представників малого та середнього бізнесу, громадських організацій, а також фінансових установ.

 Депутатська діяльність

Зважаючи на різні форми діяльності, депутати Вінницької обласної Ради 7 скликання, беруть участь у парламентських слуханнях та засіданнях комітетів Верховної Ради України з обговорення законопроектів, вносять свої пропозиції до них.

Робочі поїдки керівництва обласної Ради

Для підтримання постійного зв’язку з виборцями, депутати обласної Ради працюють у закріплених округах. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутати звітують про пророблену роботу перед виборцями на окрузі та на офіційному сайті обласної Ради.

Під час виїздів в райони Вінниччини керівництво обласної Ради та депутати ознайомлюються з роботою комунальних закладів та підприємств, доводять до відома безпосередньо кожного з колективів ті рішення, чи питання, які стосуються цих об’єктах.

Керівництво обласної Ради та депутати здійснюють виїзні прийоми громадян.

З метою ознайомлення із процесом децентралізації в області, керівництво разом із колегами з Хмельницької обласної ради в рамках робочого візиту відвідали Іллінецький район. Ознайомилися з практикою роботи Іллінецької та Дашівської ОТГ.

Депутатський фонд

Задля ефективності вирішення проблем виборців 2018 року збільшено депутатський фонд на 2 млн грн. Всього за рік депутати надали матеріальної допомоги громадянам  (опрацьовано 6073 висновків, за якими надано грошову допомогу) на суму 9 млн грн, що на 28% більше, ніж 2017 року.

Діяльність Координаційної ради

Обласна Рада – орган, що представляє спільні інтереси територіальних громад області. Тому серед важливих напрямів роботи – налагодження тісної співпраці з територіальними громадами, районними, сільськими, селищними та міськими радами.

Протягом минулого року продовжилась співпраця в рамках Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові обласної Ради, зокрема, організовано та проведено 4 виїзних розширених засідання.

На засіданнях Координаційної ради розглядалися актуальні питання забезпечення якісного питного водопостачання, розвитку фізичної культури і спорту, розвитку особистих селянських, фермерських господарств, кооперативного руху на селі та дорадництва, а також надання населенню соціальних послуг.

Обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад

Одним зі шляхів забезпечення зв’язку із територіальними громадами та вирішення актуальних проблем їхнього розвитку є проведення обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад.

Обласна Рада оголосила, за адміністрування обласної Асоціації органів місцевого самоврядування 15 Обласний конкурс розвитку проектів територіальних громад.

Порядок проведення 15 Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад 2018 року кардинально відрізнявся від  попередніх років.

Новації року: Заходи у сфері енергетичних обстежень будівель комунальної власності з підготовкою відповідного звіту з енергоаудиту та модернізація мереж вуличного освітлення.

Введено нові напрями, за якими могли подаватися проекти, а також розроблена формула для підбиття підсумків, яка дала можливість справедливо й оперативно приймати рішення щодо переможців.

Отже, торік подано 735 проектів. Переможцями визнано 384 проекти, з них 139 екологічного напряму. При цьому 288 проектів отримали фінансування в повному обсязі.

Варто зазначити, що минулого року збільшено граничний обсяг співфінансування проекту із фонду до 400 тис. грн.

Фінансування Обласного конкурсу 2018 року складало – 38 420 тис. грн.

Обласна Асоціація органів місцевого самоврядування

Обласна Асоціація органів місцевого самоврядування нещодавно прозвітувала про свою роботу 2018 року. Члени Асоціації, учасники загальних зборів, відзначили активізацію її роботи та якісний рівень надання методичної, організаційної та юридичної допомоги.

Протягом року Асоціація практикувала проведення онлайн-семінарів та онлайн-нарад з питань, що найбільше хвилюють територіальні громади.

Асоціація брала участь у 3 міжнародних проектах. Наразі в області реалізується один із них – Міжнародний проект JOURNEY за програмою ERASMUS+ для самозайнятості сільського молодого населення. Це дворічний проект спільний із шістьма країнами, загальний бюджет якого становить понад 150 тисяч євро.

Діяльність Громадської ради

Громадська рада при обласній Раді – дорадчий орган, який об’єднує 114 громадських організацій, плідно співпрацює з постійними комісіями обласної Ради.

Минулого року було проведено низку семінарів, зустрічей, круглих столів, на яких обговорювалися проекти рішень обласної Ради. Також за звітний період Громадською радою при обласній Раді проведено ІІ Вінницький регіональний Форум громадських ініціатив.

Розпорядження

Однією із форм управління керівника колегіонального органу є розпорядження голови обласної Ради.

За 2018 рік головою обласної Ради видано 1195 розпоряджень. Близько трьохсот розпоряджень прийнято за погодженням із комісією комунальної власності щодо оренди комунального майна обласної Ради.

Звернення

Один із пріоритетних напрямів діяльності обласної Ради спрямований також на розгляд звернень громадян та організацію їхнього особистого прийому.

Минуло року надійшло 603 звернення, всі вони були опрацьовані. Серед них 60 звернень – колективні, понад 2,5 тисяч громадян поставили свої підписи під ними.

Інформаційна діяльність

Наша робота відкрита й прозора, про це свідчить співпраця обласної Ради із регіональними і всеукраїнськими засобами масової інформації.

Також протягом 2018 року значна увага приділялась оперативному інформуванню населення щодо роботи обласної Ради, висвітленню діяльності депутатського корпусу на офіційному сайті.

Наприкінці виступу голова обласної Ради Анатолій Олійник подякував за консолідовану роботу постійним комісіям обласної Ради, колегам-депутатам, за співпрацю голові облдержадміністрації, управлінням та департаментам ОДА, головам та депутатам усіх місцевих рад Вінницької області.

Більш детально зі звітом можна  змогу ознайомитись на офіційному сайті обласної Ради на посиланням: https://vinrada.gov.ua/zvit-golovi-vinnickoi-oblasnoi-radi-anatoliya-olijnika-za-2018-rik.htm

 
Повернутись